torsdag 30. november 2017

Min tredje uke hos Istad Nett AS


24. Oktober

Skulle bytte høyspentmast i dag. Møtte Martin (stefaren min) og fikk en del kritikk om holdningen min på jobb.
Etter det dro jeg med noen montører for å ta en titt på en annen del av høyspentlinja, og fikk kommentar om sovehjertet mitt. Det var god latter om det!


25. Oktober

Lagerdag. Skulle jobbe med å ta ned stativet borte ved containerne, og jeg fikk også kaste over 300kg med impregnerte trebjelker!
Roger Mathisen var en veldig grei kar!


26. Oktober

Lagerdag. Skrev notater om tidligere uker. Fikk jobbe med klargjøring av jordingsapparater sammen med Ken. Resultatet var topp-kvalitet!


27. Oktober

Dro tilbake til trafoen i Batnfjorden, og nå skulle vi sette inn høyspentkablene. Fikk hjelpe til så best jeg kunne. Hun ene montøren kommenterte på at jeg kanskje burde brukt en brannsikker arbeidsbukse i stedet for den billige jeg gikk rundt med. Flaut!
Jobben ble gjort, og jeg fikk samle opp søppelet. God siste dag på jobben!
Kommer til å savne å være utplassert på Istad Nett AS, så jeg har mye å gjøre hvis jeg ønsker å komme tilbake som lærling!


1 kommentar:

  1. Bloggen din er oversiktlig og har en fin blanding av tekst og bilder. Det ser ut som at du har vært med på flere interessante oppdrag, som gir et godt bilde av energimontøryrket. Utfordringene med arbeidspraksis i et nettselskap er de strenge kravene til sikkerhet, som gjør det utfordrende å delta mer aktivt i arbeidet. Men du fått et godt innblikk i arbeidsoppgavene til energimontørene, som grunnlag for å søke læreplass i et nettselskap.
    Savner en refleksjon over hva nytt du har lært i praksisperioden.

    SvarSlett